Lennakatten

I fredags promenerade jag till jobbet och arbetade 9.45-16.30. På kvällen kom barnen hem till mig och vi hade fredagsmys. 

Igår tog vi bussen in till stan. Vi åt lunch på Max och köpte lördagsgodis på Hemköp. Vi var inne på både Akademibokhandeln och Leklust där barnen fick handla för sina egna pengar. Nelly köpte pysselbok och nagelklistermärken. Hanna köpte målarbok, bokmärkespärm och bokmärken. Vi tog bussen hem och barnen lekte utomhus med två grannflickor. 

Idag cyklade vi till Fyrislund. Därifrån åkte vi med museitåget Lennakatten till Marielund någon mil utanför Uppsala. Vi satt på filt på gräset och åt glass. Efter en timme åkte vi tillbaka igen. På eftermiddagen har barnen varit ute och lekt med granntjejerna. 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0