Jobbhelg och tjejhelg

I fredags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-16. Hann med några ärenden på stan; köpte sommarleggins, örhängen, solglasögon och byxor till barnen. Jag cyklade hem till Susanne i Slavsta för tjejmiddag. Hon bjöd på sallad, nybakat bröd och tårta. Vi var sex tjejer som drack bubbel och satt ute på hennes altan. Jag var hemma till kl 24. 


Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 10.30-18. Åsa mötte upp mig och vi gick till Allstar och åt middag på deras uteservering. Jag hade köpt en rabattkod på Let's deal. För 175 kr var fick vi två rätter och ett glas vin. Jag åt kycklingvingar till förrätt och burgare till varmrätt. Vi gick vidare till Plock där vi mötte upp fyra tjejer/kvinnor som jobbar i bingohallen. Vi känner dem inte, men hade bokat in träff när de handlat av oss på jobbet :). Efter en drink gick vi tillsammans med dem till en uteservering i Stadsparken som heter Honung för ytterligare en drink. Jag följde sedan med in på Flustret en stund innan jag cyklade hem vid halv ett. 




Idag cyklade jag till jobbet och arbetade 9.45-17. Nu har jag semester och ska ut och promenera en stund på kvällskvisten. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0