Barnens Parksommar

I måndags var det min första semesterdag och jag var både ledig och barnfri. Jag var ut på promenad/joggingtur och cyklade till Årsta och handlade. Jag påbörjade en ny fotobok som ska innehålla bilder från hela 2013. När man väl har börjat med det så är man fast i flera timmar med att välja bland foton, layout och bakgrunder. Dessutom tittade jag på flera avsnitt av serien Hart of dixie. Jag har precis börjat med den så är bara på första säsongen än. 

I tisdags tänkte jag ta en långpromenad men då började det att regna... Så det blev en kortis. Jag hämtade barnen på förskolan och de lekte med granntjejen. De tog ut vattenpistoler och lyckades blöta ner inne i trapphuset... Därefter fick de hålla sig på gräset på baksidan. 

I onsdags var vi till tandläkaren halv elva. Båda barnen skulle fluorlackas. Sedan blev Nelly upphämtad av Annas mamma för att leka på Leos lekland med Anna och Emilia. Jag och Hanna tog bussen in till stan och matade ankorna och ha picknick. Därefter var vi i Stadsparken på Barnens Parksommar. Hanna hoppade hoppborg, kastade boll på burkar, spelade på chokladhjul och blev ansiktsmålad. Tittade även på piratsång på parksnäckans scen innan vi tog bussen hem. Nelly hämtades hos Anna av Emilias mamma och blev kvar hos Emilia för mer lek. Hon blev hemskjutsad vid halv nio, då hade Hanna precis somnat. 



I torsdags lämnade jag barnen på förskolan. Jag promenerade till station och tog tåget till Krylbo för att låna mammas och Mats bil. Jag passade på att hälsa på mormor, även Siv och Linda med barn var där. Jag körde hem i regnet och åkte till Coop för storhandling. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0