Bowlingkväll

I måndags var jag ledig. Egentligen skulle barnen ha kommit, men de blev kvar i Hedemora en dag extra. Jag tog bussen till Vaksala Torg och gick på vintermarknaden en sväng. Köpte bara en bit gustafskorv och en donut. När jag kom hem gjorde jag pulled chicken för första gången. La kycklingfilé, kryddor, lök, vitlök och bbq-sås i lergrytan och körde två timmar i ugnen. Åt med tortilla, sallad, salsa och gräddfil. 

I tisdags var jag också ledig. Både söndag, måndag och tisdag kände jag mig lite låg och energilös, måste vara årstiden som påverkar. Orkade bara ta det lugnt och slappa. Längtar efter solstrålar och vårvindar! På eftermiddagen kom barnen. Vi tog en promenad till Stella och Nova för att leka och äta middag. Hämtade även Nellys cykel då cykelbanorna inte längre är snötäckta och temperaturen strax över noll. 

I onsdags cyklade vi till förskolan kl 7, jag jobbade 8-16 och hämtade sedan barnen. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Jag mötte kollegorna Åsa och Johanna på O'learys där jag åt chicken Fajitas. Jag och Åsa tog en bowlingmatch. Jag vann en och hon vann en. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0