Stukad fot igen! Och pepparkakshus!

I måndags var jag och Hanna lediga. Vi lämnade Nelly i skolan 8.20 och handlade lite på Ica. Sedan promenerade vi med vagn hemåt. Efter halva vägen lyckas jag trampa snett med vänstra foten och faller hejdlöst framåt. Samtidigt vickar vagnen omkull bakåt. Hanna satt dock kvar i den och gjorde inte illa sig, men hon låg i den på rygg med fötterna uppåt. Hon kunde ta sig ur själv och var duktig med att vicka upp vagnen och plocka i varorna som fallit ur. Under tiden låg jag kvar på marken och kunde inte resa mig. Skitont gjorde det i samma fot som jag stukade för ca sex veckor sedan. Efter några minuter kunde jag resa mig och börja halta hemåt. Eller försöka hoppa på ett ben i ca 0,5 km. Hemma la jag mig i sängen med is på foten. Hanna och jag låg sedan i soffan och kollade på filmer. Vi skulle hämtat Nelly 13.30, men det kunde Dennis göra istället. 



Jag hade samma skor på mig som sist. Det är som två kuddar under sulorna som gör att benen tränas mer när man promenerar i dem. Om marken är lite ojämn så är det lätt att foten böjs till. Men jag har haft dem i fyra år utan olyckor... Supersköna har de varit. Men kanske dags att sluta använda dem nu...


På eftermiddagen kändes det lite bättre i foten. Vi började då att skapa ett pepparkakshus. Jag smälte socker för att limma ihop delarna. Självklart brände jag mig på sockret och fick en brännblåsa på fingret. 



Men delarna blev till ett hus som barnen fick dekorera. 

Nellys sidor 

Hannas sidor




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0