Inskolning

I måndags fick jag sovmorgon. Barnen skulle ha varit på förskola/fritids, men Hanna hade haft feber dagen innan så hon fick vara hemma. Då ville även Nelly vara hemma. De kom till mig vid kl 11. De var båda pigga och friska och lekte hela dagen. 

I tisdags lämnade jag Hanna för inskolning på förskolan och Nelly på fritids. Jag spenderade tiden hemma så att jag fanns tillgänglig om de behöver ringa mig. Det behövde de inte, så jag hämtade barnen vid halv två. De lekte sen på gården.  

I onsdags lämnade vi Hanna på förskolan. Nelly var ledig och vi var hemma. Vi låg i soffan och tittade på tv och så byggde vi pussel. Jag kände mig lite illamående och var trött och hängig. Vi hämtade Hanna halv två. 



I torsdags lämnade vi Hanna på förskolan för sista inskolningsdagen. Nelly lekte hemma hos Emilia en stund innan de åkte in till stan. Även jag cyklade in till stan och mötte upp dem. Jag och Nelly åt asiatisk lunch innan vi cyklade hem, hon fick sitta i barnsitsen bakom mig. Vi packade och hämtade sedan Hanna. Vi tog bussen till stationen och tåget till Krylbo. Vi åt middag i Fors med Marcus, Marie, nikki, Magnus, Ulrika, Ludvig, Cornelia, mamma och Ulrikas föräldrar. Det blev grillat och rödvin. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0