Cyklar och springlopp

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Jag handlade lite innan jag cyklade hem för att bara slappa. 

Igår hade jag sovmorgon. Barnen kom till mig kl 11. Då hade de precis köpt nya cyklar på Coop (från både mig och Dennis). Vit/rosa till Hanna och rosa med lila sadel till Nelly. 




De var ute på gården och cyklade en stund innan vi cyklade till Årsta för att köpa lördagsgodis. Sedan lekte de ute på gården. 

Idag tog vi bussen till Sunnerstabacken där barnen sprang skogsmulleloppet. Det var 450 m och Nelly såg till så att Hanna hängde med henne hela loppet och sprang tillsammans in i mål. Sedan gick vi på skogsmullestigen i skogen en sväng och kikade. På vägen hem stannade vi vid Max och åt lunch.




När vi kom hem hann jag dammsuga. På eftermiddagen tog vi bussen till sommarro tillsammans med Helena och Emilia. Där sprang barnen djungelloppet som var 700 m. De stora flickorna fick springa lite snabbare. Hanna klarade att springa en bit efter dem och kom i mål ca 1 min senare. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0