Ännu en semestervecka

I måndags skulle Hanna för första gången gå till sin nya förskola och påbörja inskolning. Första dagen skulle hon bara vara där en timme, så även Nelly följde med oss dit. Vi fick gå runt och titta och fick lite information. Sedan cyklade vi till Dennis för pappavecka. Jag ägnade hela dagen åt att städa, tänk att det kan bli så stökigt efter en vecka med barnen. Kläder, pyssel, papper, smulor och småsaker överallt. 

Vid kl 17 tog jag en promenad in till stan för att möta min kusin Carro som kommit från Örebro. Vi köpte med oss en baguette och tog bussen till lyssnaängsbadet för ett kvällsdopp. Sedan tog vi bussen tillbaka till stan för att köpa godis och gå på bio. Vi såg filmen Sex tape och promenerade därefter hem till mig. 

I tisdags cyklade jag till ångelstaskolan där Nelly skulle gå sin första dag på fritids. Jag stannade kvar med henne ett par timmar innan jag lämnade över henne till Dennis som varit med Hanna på inskolning. Jag cyklade hem igen till Carro och vi åt en ordentlig frukost och promenerade därefter in till stan. Dagen spenderades med shopping. Inte på rean som jag hade tänkt, men jag hittade en tröja på åhlens, trosor på Kappahl och en långklänning till Nelly. Mat intogs på Thai Village; mongolisk buffé. När Carro klev på bussen mot Örebro så promenerade jag hemåt. 

I onsdags var jag bara hemma och slappade och tittade på tv-serier. Hade tänkt ta en promenad men röklukten från branden hade kommit till Uppsala. Jag kunde i alla fall rensa min garderob och passade på att sy lite hål på kläder. 

I torsdags var röklukten kvar. Jag fortsatte med tv-serier och rensade lite i både köksskåp och badrumsskåp. Vid kl 19 cyklade jag in till stan för att möta Åsa. Vi skulle ha åkt en 3-timmars båttur med tacobuffe, men den blev inställd då skepparen var sjuk. Istället gick vi till villa romana och åt italiensk pasta med pilgrimsmusslor på deras uteservering. Vi satt en stund på O'learys uteservering innan jag cyklade hem vid kl 23. 

Dennis och barnen var på torsdagskvällen på förskolan för inskolning på obekväm omsorg. Det är en annan verksamhet med annan personal än på dagarna. Även Nelly kommer att vistas där på kvällar, nätter och helger. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0