Löss

I måndags var jag ledig och tog det lugnt efter påskdagens festande. Man är ju inte ung längre... Jag läste ut en bok jag lånat på biblioteket. Den perfekte mannen av Sheila O'Flanagan. Det tog ett bra tag innan man kom in i boken, men sen blev den bra. Jag tittade även på film. På kvällen snörade jag på mig skorna och gick en timmes promenad i det härliga vädret. 

I tisdags promenerade jag till jobbet och arbetade 12-20.15. Klantiga jag glömde hemnyckeln på jobbet och fick lov att ta extrapromenad på hemvägen förbi Dennis och hämta reservnyckel. 

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Sedan hämtade jag barnen som jag inte träffat på en vecka. De hade inte varit på förskolan då Hanna varit lite febrig dagen innan. 

I torsdags så upptäckte jag att Nelly kliade sig i håret. Det hade jag också gjort i ett par dagar... Jag tog en närmare titt och visst fann jag dem... lössen! Vi har aldrig tidigare haft löss, men nu vet jag hur de ser ut. Tog en titt även i Hannas hår och såg några djur där också. Vi cyklade till Apoteket för att köpa en luskam och behandlade oss med en oljespray. Så istället för att lämna dem till förskolan så lämnade jag av dem hos Dennis när han vaknat efter nattpass. Jag cyklade till jobbet för att arbeta tre timmar på kontoret. Jag har i alla fall inte sett fler löss sedan dess, vi har luskammat flera gånger för säkerhetsskull. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0