Innebandyavslutning

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Sedan hämtade jag barnen på förskolan. 

Igår sov barnen för en gång skull länge, till 8.45. Efter lunch tog vi bussen till station och tåget till Knivsta och buss till Alsike. Där hälsade vi på Ellen, Johannes, Klara och Irma. Vi fikade och åt glass. Vid femtiden fick vi skjuts till tåget tillbaka. När vi kom hem köpte vi pizza och satt på altan och åt. 

Idag sov vi till kl 8. Vi cyklade vi till Årstaskolan för innebandyavslutning. Även Hanna tog med sig klubba och glasögon. Denna gång fick alla, även föräldrar vara med. Ibland spelade barnen match, ibland föräldrarna och ibland mixade lag. Hanna hann inte riktigt på bollen, ibland stod hon med klubban mellan benen och vinkade till mig istället. Ingen toppkoncentration... Men båda tjejerna tyckte det var roligt i alla fall. På vägen hem stannade vi i några lekparker. På eftermiddagen la vi en filt på gräsmattan i solen och åt glass. Vi sparkade boll och kastade frisbee. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0