Skogsmulleloppet

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Jag hämtade barnen och vi bakade hela eftermiddagen. Det blev chokladbollar, kolasnittar och äppelkaka. Sedan hade vi fredagsmys.

Igår cyklade vi hem till Anneli, Sebastian och William som bor i Gränby. Vi lekte i deras lekpark och fikade. På vägen hem stannade vi till på köpcentret. Vi åt lunch på Burger King, tittade i leksaksaffärer och handlade mat och lördagsgodis på Coop. På vägen hem somnade Hanna i cykelstolen kl halv fem. Hon fick sova några minuter i soffan innan vi väckte henne.

Idag tog vi bussen till Sunnerstabacken. Jag anmälde båda tjejerna till Skogsmulleloppet. Det fanns en kort (ca 300 m) och en lång (ca 700 m) sträcka, båda valde den korta. När starten gick så sprang Nelly snabbt iväg. Hanna blev nog rädd av alla springande barn och blev ledsen för att Nelly sprang ifrån henne, så hon stod bara still och grinade. Jag tog henne i handen och sprang med henne. I slutet skulle man springa upp och tillbaka nerför en backe. Då kom Nelly precis nerspringande så Hanna skippade backen och kunde springa i mål tillsammans med storasyster. De fick medaljer och kexchoklad. Vi lekte en stund i skogen innan vi tog bussen hem igen. På eftermiddagen har vi hunnit leka i tre olika lekparker.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0