Jobbvecka

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-14. Jag hämtade barnen och vi cyklade till en lekpark. Men det blåste väldigt kalla vindar så efter en stund fick jag tvinga med mig barnen hem istället. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-14. Jag satt kvar på jobbet i massagestolen en stund. Sedan mötte jag Åsa och vi åt asiatisk buffé på China Garden då Åsa hade en rabattkupong på 20% på notan. Vi gick på bio 16.30 och såg Blue Jasmin, ett drama som jag tyckte var godkänd. Jag kunde då använda min biocheck jag fick på blodgivningen förut. Jag var hemma till kl 19 då min tid i tvättstugan startade. 

I onsdag jobbade jag 8-16 och hämtade sedan barnen. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Jag tog sedan bussen till Gränby för att handla på Coop. Sedan kunde jag åka med mjuka linjen hem, tar bara 15 min. Kollade på Elementary som jag spelade in i måndags. 

I fredags jobbade jag 7-14 och hämtade sedan barnen. Kl 17 blev vi upphämtade av Dennis då vi skulle på middag hos Olle, Camilla, Emilia och Julia. Vi blev bjudna på köttgryta med ris och därefter hallon med glass. Vi åkte hem halv tio och Hanna somnade i bilen. 

När jag både lämnar och hämtar barnen samma dag på förskolan så tar jag oftast cykeln dit, låter den stå kvar och tar bussen till och från jobbet. Annars tar jag oftast vagnen med ståbräda, så får Dennis ta med den hem och sedan lämna den nästa gång. Det är 1,1 km och tar ca 12 min att gå med barnen i vagnen på morgonen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0