Jobbhelg

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Satt kvar på jobbet en stund i massagefåtöljen, där rygg, rumpa, vader och fötter masseras. När jag kom hem låg jag och läste och tog det lugnt. Jag skulle egentligen ha skjutsat barnen till Hedemora, men Dennis åkte dit med dem redan på torsdagen.

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. Jag satt kvar på jobbet och väntade på att Åsa skulle sluta. Under tiden satt jag i massagefåtöljen, läste bok och fixade till mig. Vi gick till Pinocchio och åt pizza. Sedan gick vi till Pipes of Scotland och drack en cider. Vi satt en stund på Plocks uteservering och drack lite mousserande vin och avslutade kvällen på Olearys med en fruktdrink. Jag cyklade hem kl 24.

Idag har jag cyklat till jobbet och arbetat 9.45-17. Jag cyklade sedan till ambulansstationen och bytte till Dennis bil. Jag körde till Sala där jag mötte barnen som fått skjuts av Mona. Vi åkte hem och åt en varm smörgås innan sängdags. Dennis tog min cykel från sitt jobb och kom och hämtade bilen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0