Räkbuffe

I måndags lämnade jag barnen på förskolan. Sedan tog jag bussen in till stan och träffade Sanna (sambo med Dennis kompis Bosse). Vi åt sallad på Unico. Därefter gick jag på stan och shoppade två par strumpbyxor till Nelly. Sedan åkte jag hem till tvättstugan och hann även med att cykla till Årsta för veckohandling. 

I tisdags jobbade jag på butikskontoret 9-11. Jag kommer göra det några timmar i veckan nu när min chef är sjukskriven. Sedan gick jag till arbetsförmedlingen för att prata om min aktivitetsrapport som man nu måste lämna in en gång per månad, och den såg bra ut. Jag hämtade barnen på förskolan och Nellys kompis Anna kom hem till oss och lekte. 

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-14. Jag hämtade barnen och vi blev sugna på att baka så vi gjorde chokladbollar och spelade Hello Kitty-bingo. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade sedan barnen. De var väldigt trötta och fick lägga sig redan 18.30 (istället för 19). 

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Sedan blev det ytterligare två timmar jobb på kontoret. Jag väntade tills Åsa slutade och vi gick till Scandic Upplandia och åt räkbuffe. Massor av räkor skalade jag! Och det fanns även musslor, baguette, ailoi, västerbottenpaj, ruccola, tomat/mozzarella mm. Supermätt blev jag. Vi gick därefter till Hotell Gillet och åkte upp till deras skybar och drack en mojito hallon. Kl 22 tog jag bussen hem igen. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0