Näsblod

I måndags lämnade jag barnen på förskolan och cyklade sedan till tandläkaren. Det var dags för första träffen i kariesstudien. Jag fick svara på frågor och lämna ett bakterieprov. Då skulle man spotta ut saliv i ett provrör under fem minuter. Till min hjälp fick jag ett tuggummi helt utan smak och jag hade varken fått äta eller borsta tänderna på morgonen. Jag fick tyvärr inte ihop tillräckligt med saliv så jag fick tugga och spotta i ytterligare fem minuter...  Vissa deltagare har fyra träffar, men jag tillhör gruppen som bara har två, så jag ska dit en gång till. Med mig hem fick jag en flaska fluor. 

Jag cyklade till Gränby och strosade i affärer. Köpte varsin halsduk till tjejerna. På eftermiddagen var det tvättstugan som gällde och cyklade till Årsta för att handla mat. Och tittade naturligtvis på Elementary på TV4!

I tisdags hade sovmorgon, det var länge sedan sist. Jag sov till kl 11! Så det behövde jag tydligen. Jag tog en promenad innan jag hämtade barnen på förskolan. De fick sina nya halsdukar med Hello Kitty och My little pony. 


I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade dem igen. På kvällen lyckades Hanna peta sig i näsan för hårt så hon började blöda näsblod. Hon fick en liten papperstuss i näsan. Och Nelly ville också leka med papper...








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0