Min brorsdotter

Igår var det dags för städning. Hela förmiddagen gick åt då det låg leksaker och kläder överallt. Gick knappt att gå utan att kliva på något. Disk över hela bänken och damm och smulor överallt. Till slut såg det bättre ut. Efter lunch åkte vi buss in till stan. Vi gick till biblioteket för att lämna tillbaka böcker och till ICA för att köpa lördagsgodis. På leksaksaffären köpte barnen bokmärken för belöningspengar, de hade samlat tionde märket för att de hjälpte till med städningen. Tjejerna drog på sina små resväskor hela tiden och sedan gick vi till tåget. 

I Krylbo blev vi upphämtade av mamma och åkte till Fors för att träffa Marcus, Marie och lilla Nikki. Hon sov nästan hela besöket, men öppnade ögonen en stund i slutet. Vi åkte tillbaka till Krylbo och åt hemmagjorda burgare. 






I morse vaknade barnen kl 7 (fast klockan skulle ha varit 8 om vi inte ställt om dem). Jag sov till kl 9. Mamma åkte till jobbet och Mats skjutsade oss till tåget. Tjejerna satt och målade i målarböcker hela vägen och skötte sig riktigt bra. Vi gick till McDonalds för lunch innan vi tog bussen hem. På eftermiddagen var vi ute och lekte i två lekparker. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0