Golden Hits

Igår jobbade jag 8-16. Sedan tog jag tåget till Stockholm och mötte Marie. Vi promenerade till Kungsgatan där vi bokat bord på Golden Hits. Vi hade valt deras partyshow på övervåningen. Tyvärr fick vi dåliga platser och såg endast halva främre scenen. Den lilla scenen i mitten såg vi däremot perfekt. Personalen som serverar maten är samma personer som är med i showen. Till förrätt var det kantarellsoppa, till varmrätt oxfilé och potatisterrin med rödvinssky och efterrätt en chokladkaka med hallongrädde. Efter förrätten kom personalen och sa att vi kunde byta till ett bättre bord som ingen dykt upp till. Då såg vi allting mycket bättre.







Showen skulle innehålla 80- och 90-talshits. Tyvärr var det många låtar som jag inte kände igen, jag kanske är för ung för 80-talslåtarna. Men artisterna sjöng jättebra och var duktiga på att underhålla publiken. Vi hade fått rabatt med Coop-kortet så därför var det prisvärt, 595 istället för 745. Det ingick mat, show, nattklubb och garderob. Vi stannade på nattklubben och dansade till kl 2. Därefter promenerade vi hem till Marie för att sova. 

Idag sov jag till kl 10 och blev bjuden på frukost hos Marie. Vi hann även med kladdkaka innan jag gick mot tåget. Tillbaka i Uppsala handlade jag på mitt jobb och köpte även cykelbelysning på Clas Ohlson. Nu är det ju mörkt på morgonen när vi cyklar till förskolan. Därefter slappade jag i soffan framför TVn. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0