Bio, gympa och bio

Igår var vi lediga. Vi tog bussen in till stan och åt lunch på McDonalds. Sedan var vi på Knattebio och såg Lilla Anna och Långa farbrorn. Inte samma som för två veckor sedan, men en som vi såg förra vintern. Men barnen ser gärna samma film hundra gånger... När vi kom hem var vi ute på gården och lekte, och jag försökte vira in mina altanmöbler under presenning. 






Idag tog vi bussen in till stan och gick på familjegympa på Friskis & Svettis. Kostar 100 för vuxen och inget för barn. Första halvtimmen gympar barn och föräldrar tillsammans med ledare och gör enkla rörelser till rolig musik. Därefter får föräldrarna gå iväg och träna en timme medan fyra-fem ungdomar passar barnen och har fri lek med redskap. Eftersom det var längesedan vi var där så satt jag denna gång utanför salen och väntade, nästa gång kan jag nog gå och träna. 

Vi gick in till stan och ytterligare en biofilm. Denna gång på Fyrisbiografen där jag aldrig varit. De brukar visa "speciella", prisbelönta filmer, men även barnfilmer. Idag tittade vi på Prick och Fläck. Passar på när det är lite kortare filmer för Hannas skull, ca 45 min. 

På vägen hem klev vi av bussen halvvägs och lekte i två lekparker som barnen pekat på alla gånger vi åkt förbi. En helg med sol och höstvärme!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0