Personalmöte

I torsdags lämnade jag barnen kl 9 och jobbade ett par timmar på kontoret. Jag stannade kvar ett tag på jobbet för att fira en kollegas födelsedag och äta tårta. Jag tog bussen till Gränby för att handla och hämta ut paket från Ellos. Ett par vinterkängor till mig själv för halva priset. 


I fredags jobbade jag 7-14. Jag hämtade barnen och vi cyklade hem och bakade chokladbollar. Kl 19 kom Emilia (16 år) hit för att vara barnvakt för första gången. Jag åkte in till stan för personalmöte med efterföljande vin, ost och kex. Jag var hemma kl 23 och det hade gått toppenbra för barnvakten, barnen sov så gott efter fredagsmyset. 




Igår var barnen bjudna på kalas av Anna. Kalaset var utomhus i en fin lekpark där det bjöds på Happy Meal och fika. Vi åkte sedan in till stan för att köpa lördagsgodis och varsin pysselbok med klistermärken i till tjejerna. Sedan var vi bara hemma och tog det lugnt. 

Idag har Nelly varit med Emilia (6 år) i fem timmar. Jag och Hanna har varit hemma och lagt pussel, spelat kort och tittat på film. Vi cyklade iväg och hämtade hem Nelly vid kl 16.

Hanna med "öronringar"


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0