Möhippa


I fredags jobbade jag 7-14. Sedan hämtade jag barnen. Vi lånade Dennis bil och åkte mot Hedemora. En timme senare tog jag tåget tillbaka till Uppsala. 

Igår jobbade jag 8-16. Men jag smet iväg en kvart tidigare för att hinna med tåget till Gävle för att ansluta till Emmas möhippa, de hade redan kidnappat henne tidigare på förmiddagen. Hon fick gå in på Centralstationen utan att veta vem hon skulle möta, det var inte så svårt att missa henne med då hon hade roliga kläder på sig. Vi var sju tjejer som åkte till Emmas kompis och åt middag, drack vin, pratade och skrattade. Alla hade en inslagen present med som Emma skulle gissa vem som givit. Jag hade slagit in två snapsglas, salt och en citron. Hon gissade rätt, då jag ofta har "tvingat" i henne tequila på mina fester. Kl 23 gick tåget tillbaka till Uppsala. 





Idag fick jag äntligen sovmorgon. Efter lunch tog jag tåget till Hedemora igen för att hämta barnen. Vi tog en fika och åkte sedan med bilen tillbaka till Uppsala. När vi lämnat bilen hos Dennis så cyklade vi till mig. Orkade inte laga mat så vi stannade till på McDonalds på vägen hem. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0