Barnens helg

I fredags cyklade jag hem till Dennis och hämtade barnen. Efter lunch tog vi bussen till Stora Torget och bytte buss. Med den åkte vi till Lyssnaängsbadet i södra Uppsala. Vi badade och fikade i 2,5 timmar innan vi tog buss hem igen. Vi hade fredagsmys med chips och filmen Trassel.

Igår klev vi på Lennakatten som är ett gammalt veterantåg med ånglok. Vi åkte en halvtimme till Marielund där vi fikade och åkte sedan tillbaka. Hanna sa på tåget att Madicken åkte det här tåget och då sa konduktören att det gjorde hon faktiskt! Vi klev av på stan och åt lunch på Max. Där fanns det ansiktsmålning och ballonger. Vi köpte lördagsgodis och gatukritor och tog bussen hem. Hemma fyllde jag i vatten i en liten pool, fyra hinkar räckte, så barnen fick plaska en stund i värmen. Sedan kollade vi på youtube på avsnittet när Madicken åker samma tåg som vi gjorde.

Idag har vi ritat med gatukritorna. Sedan cyklade vi till Årstas 4h gård för ponnyridning. Men den var inställd under semestertider, trots att det stod på deras hemsida att det började kl 12! Istället åkte vi hem till Helena och Emilia där vi tillbringade eftermiddagen i deras trädgård.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0