Blocket & skridskopremiär

I morse sov jag till halv tio i Petras soffa. Efter frukost tog jag tåget tillbaka till Uppsala. Väl hemma åkte jag iväg för att köpa ett Köksbord och fyra stolar som fanns på Blocket för 500 kr. När jag ringde på dem i fredags var de redan sålda, men dagen efter ringde säljaren och sa att de fanns kvar. Så nu står de hemma hos oss och väntar på flytt.

På eftermiddagen åkte vi till Fålhagens IP och åkte skridskor. Det var första gången som Hanna stod på skridskor. Hon försökte ta sig framåt med hjälp av oss en stund, men sedan började hon att frysa. Nelly lyckades ta sig framåt hyfsat bra, bättre än förra året. Hon har ju bara tränat någon enstaka gång de senaste två vintrarna. Vi åt smörgås med stekt ägg och drack choklad.

På kvällen åkte Dennis till Hedemora för att lämna in bilen på service, igen. Samma varningslampa lyser som förra gången...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0