Flytt

I söndags var det dags för den stora flyttdagen. Vi skjutsade barnen till Olle och Camilla, sedan åkte vi till Shell och hyrde stor täckt släpvagn. Vi började på IKEA för att köpa resårbottnar, skåp, skåpdörrar, tv-bänk och badrumsskåp. Dennis två kompisar kom dit för att hjälpa oss under dagen. Därefter vidare till Chilli för att hämta min beställda bäddsoffa. In med alla möbler i lägenheten innan det var dags att hämta alla kartonger. Jag hade packat i ca 50 banankartonger, 7 stora sopsäckar och några papperskassar... Innan vi lämnade det lasset åt vi lunch på XL. Medan killarna bar in grejerna var jag i förrådet och pusslade ihop golvplattorna jag köpt för att täcka asfalten. Kl 15 var vi klara med allt flyttande.
 
Då åkte vi till återvinningscentralen för att lämna en del skräp och till Bauhaus för att köpa ny gasolgrill till Dennis. Vi försökte oss på att skruva ihop min soffa, men det saknades monteringsanvisning... Även om man förstår på ett ungefär var ben och hakar ska sitta så vill man ju inte skruva fel... Vi blev bjudna på middag hos Olle, Camilla, Emilia och Julia när vi hämtade tjejerna.


Kommentarer
Ulrika

Jag önskar vi bodde närmare så vi kunde hjälpa till!

Kram,
Ulrika

Svar: Det önskar jag också!
grodanogrisen.blogg.se

2013-04-15 @ 21:09:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0