Borrning och sågning och skruvande

I tisdags lämnade jag barnen kl 9. Jag åkte hem och försökte göra hål i mitt nya skåp så att jag får in sladdarna till eluttagen. Jag har fått en borr av Gert med hålsåg på. Jag borrade/sågade två hål i skåpsryggen så att eluttagen syntes. Sedan skulle jag borra neråt så att sladdarna kan gå under skåpen (de står på ben). Men skivan var för tjock och min borr var för svag! Det tog stopp efter halva vägen och borren rörde sig inte... Jag var tvungen att skicka ett sms till Dennis och fråga om han kunde åka förbi och försöka med en starkare borr. Jag jobbade 12-20.15 och när jag kom hem var hålet fixat!
 
I onsdags jobbade jag 8-16 och hämtade sedan barnen. Vi åkte hem och åt mat som jag lagat dagen innan.
 
Igår kom min mamma och hälsade på. Jag började skruva ihop min säng; Brimnes från IKEA med förvaringslådor 180 cm bred. Jag hann skruva en timme innan mamma kom och hjälpte mig. Efter ytterligare en timme var vi klara med stommen. Vi åkte och åt kycklingtoast på Brantingskonditoriet. Vi åkte förbi IKEA, Jysk, Chilli och City Gross. På eftermiddagen lekte mamma och barnen i lekparken medan jag skruvade lådorna till sängen. Därefter kunde vi äntligen lägga i barnens kläder i lådorna och få bort resväskorna från golvet.
 
I morse lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Jag gick en sväng på stan och åkte sedan hem för att borra/såga hål i min tv-bänk för alla sladdar till digitalbox, DVD, ,tv-spel och modem. Jag packade upp alla de kartonger som fanns kvar och tvättade samtidigt i tvättstugan. Nu är det gardinstänger och gardiner som ska upp, sedan är det bara småfix kvar. Nytt golv väntar jag med till ett senare tillfälle. Bilder på lägenheten kommer snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0