Slut på bensin

Igår åkte jag och tjejerna till Gävle för att hälsa på Petra, Johan, William och Inez för första gången sedan de flyttade dit. Vi åt och fikade och åkte sedan hemåt när Hanna skulle sova middag. När vi startade så stod det på mätaren att det var 12 mil till tom tank, men det borde ju gå bra tänkte jag då det är 10 mil till Uppsala och den drar mindre på landsvägar. När jag körde ut på E4 stod det 10 mil till tom tank... När jag hade 4 mil kvar så stod det 2 mil till tom tank... Så jag började sänka hastigheten då bensinförbrukningen blir lägre då. Det finns inga mackar precis intill vägen, jag hade i så fall behövt svänga av mot mindre orter. När det var 3 mil kvar stod det --- mil kvar till tom tank så jag sänkte hastigheten ytterligare och blev väldigt nervös. Men vi klarade oss! Svängde av i norra Uppsala och kunde glida in på Statoil.

På eftermiddagen städade vi och sedan kom Olle, Emilia och Julia hit och åt tandoorigratäng.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0