Hälsokontroll

Igår fick Dennis sova till kl 10. Då åkte jag iväg till företagshälsan för hälsokontroll via jobbet. Först fick jag träffa en sjukgymnast som kände på muskler och leder. Hon tyckte att jag var väldigt rörlig. Sedan fick jag träffa en läkare som visade resultaten från blod- och urinprov. Det var bl a blodvärde, socker, levervärde, kolesterol, njure, kalk, sköldkörtel, sänka och blodtryck. Alla värden var helt normala och låg inom de rekommenderade värdena. Det enda som avviker är mitt BMI och midjemått, och det vet jag ju redan att jag väger för mycket. Sedan fick jag göra konditionstest på cykel. Jag cyklade i sex minuter med hastighet på 60 varv per minut i lätt uppförsbacke. Pulsen var helt lagom och syreupptagningsförmågan var excellent. Så nu har jag fått godkändstämpeln i rumpan.

På eftermiddagen åkte Dennis till jobbet och Nelly ringde på hos Emilia. Hon har inte velat leka hemma hos henne den senaste tiden om inte jag är med. Så när jag skulle gå blev hon ledsen. Jag följde med upp till lekrummet en stund. Efter ett tag gick det bra att jag var på undervåningen och när de kommit igång med leken så kunde jag och Hanna gå hem och bygga pussel istället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0