Cykling och löpning

Igår medan Dennis sov så gjorde vi en cykeltur. Det regnade dock hela tiden, men vi hade regnbyxor, regnjacka och stövlar. Hanna satt i cykelsits som jag nyligen köpt av en granne. Nelly cyklade på sin egen cykel. Första stoppet gjordes vid tåglekparken. Sedan cyklade vi till årstas 4h-gård och tittade på kaniner. Sedan lekte vi i lekparken vid ångelstaskolan. Därefter cyklade vi till Ica och handlade. På vägen hem stannade vi vid ytterligare en lekpark innan vi åkte hem och väckte Dennis. Sammanlagt blev det nog ca 5 km cykling. På eftermiddagen somnade jag till en stund i soffan. På kvällen fick vi besök av Dennis bror Jimmie, Karin, Joel och Klara. Vi grillade kött med potatis, coleslaw och sallad. Glass, smultron och maränger till efterrätt. När barnen lagt sig tog jag på träningskläder och löpte för första gången på 4 veckor. Det började regna lite smått, men det gjorde inget. Efter halva vägen började det dock att ösa ner så jag vände hemåt och var helt dyngsur när jag kom hem. 25 min blev det i alla fall, 3,4 km.



Kommentarer
Karin Karlsson

Tack så mycket för den goda maten och trevligt sällskap.

2012-07-16 @ 23:32:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0