Vinterkläder

I onsdags morse kom Dennis hem från ett nattpass. Jag jobbade 10.30-19.30. Innan jobbet gick jag snabbt in på Stadium en sväng och provade nya termobyxor. Mina gamla köpte jag innan jag blev gravid med Nelly och de kan jag inte knäppa igen... Jag hittade nu ett par billiga med resår i midjan, så de får duga. Emilia var här och lekte på eftermiddagen.

I torsdags var vi lediga hela familjen och jag fick sovmorgon. Precis när jag klev upp så åkte resten av familjen iväg till BVC. Dennis hade lyckats få en läkartid till Hanna. Hon hade vid några tillfällen de senaste dagarna stoppat fingrarna i öronen och sagt ajajaj. Jag frågade om hon hade ont någonstans och hon svarade då "öja" (öra). Läkaren kunde bara sen en lätt rodnad i båda öronen så det blev ingen medicin denna gång, men lite mer hostmedicin (Bricanyl) ska vi hämta ut på apoteket. På eftermiddagen åkte Dennis och Nelly till Fyrishov och badade. Jag stannade hemma och badade Hanna i badkaret istället. På kvällen lyckades jag få till mitt andra träningspass på gymmet denna vecka.

Igår jobbade Dennis dagpass och han tränade på gymmet efter jobbet. Jag hoppade in och jobbade extra 11-15.30. Innan jag började jobbet hann jag in på Intersport och köpte mig en ny vinterjacka. Min gamla har gått sönder i dragkedjan så jag hoppades jag skulle hitta en ny på rean. Jag fick tag på en svart som kostat 1 400 kr, men nu var det halva priset. På kvällen hade vi fredagsmys med chips och popcorn.

Idag jobbade jag 8-16. Dennis och barnen har köpt lördagsgodis och lekt. På kvällen åt dem pizza, medan jag köpte en kebabsallad. Nu på kvällen har Dennis åkt iväg till sin kompis Bengt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0