Trevliga middagar

I onsdags jobbade jag 10.30-19.30. Dennis passade på att packa ur allt och tvätta (invändigt) vår bil som ska säljas. Jag glömde nog skriva förra gången att nya bilen är mörkgrå till färgen. Dennis hade tagit ledigt från sitt nattpass då barnflickan inte kunde jobba denna och nästa vecka.

I torsdags fick jag sovmorgon och sedan jobbade jag 12-18.15. Dennis åkte fram och tillbaka till Hedemora för att hämta sommardäcken till gamla bilen. På eftermiddagen var han och tjejerna till IKEA och fikade.

Igår var vi lediga hela familjen. Jag och Nelly var och storhandlade. Dennis åkte iväg för att tvätta den gamla bilen utvändigt. På kvällen var vi bortbjudna till Andreas, Anita, Marcus och Melker i Vreta, en mil utanför Uppsala. De bjöd på hemlagad pizza.

Idag var ännu en helt ledig dag. Tjejerna har sovit ganska länge på morgnarna, till 8-8.30, så det känns lite lyxigt. Dennis fick sova ännu lite längre. Idag var det storstädning på schemat. Och lördagsgodishandling. Jag och tjejerna gick till tåglekparken och lekte en stund i minusgrader medan Dennis gjorde den sista städningen. På kvällen fick vi besök av Peder, Kicki och Tyra. Vi bjöd på helstekt fläskfilé, potatisgratäng och gräddsås. Till efterrätt hade jag gjort en Nutella Semifreddo för första gången. Supergod! Receptet hittade jag på http://www.bloggfamiljen.se/matplatsen/?p=60619 Jag tog fram den ca 20 minuter innan vi skulle äta den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0