Malaco

Mitt favoritgodis är kolasnablar och kolasnören från Malaco. Det senaste halvåret har dock smaken, färgen och konsistensen förändrats på kolasnörena. Om ni ätit dessa på senasten tiden så har ni säkert märkt det. De smakar inte alls gott längre! Malaco skyller på att de flyttat till ny fabrik, men jag tror de gjort förändringar i receptet. Däremot har kolasnablarna som man kan köpa på till exempel färjor varit desamma som tidigare (det är därför jag gärna vill åka på kryssning...). I tisdags när vi åkte med Eckerölinjen såg jag att det fanns påsar med två olika innehåll. Neejj, nu har de ändrat även dessa! Det fanns åtta påsar kvar med de gamla snablarna, så jag köpte samtliga!

Titta på bilderna nedan så ser ni nog skillnaden:

Gamla goda




Nya äckliga



Kommentarer
Anonym

Har kontaktat Malaco och framfört just detta.Dom hävdar bestämt att receptet INTE har ändrats! Jag säger:Bullshit!

2014-07-31 @ 10:07:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0