Dagskryssning & längdskidor

I tisdags var vi lediga hela familjen. Dennis och Hanna gick upp på morgonen och skjutsade Dennis arbetskollega till Arlanda. När Nelly vaknade tittade hon på film en stund medan jag låg kvar och blundade i sängen. Vi åkte in till stan och åt asiatisk buffé, Nelly hade önskat ris, rullar och räkchips till lunch. Efter lunchen åkte vi till City Gross och köpte nya vattenflaskor till tjejerna. När det var dags för Hanna att sova så åkte vi vidare till Grisslehamn där vi tog Eckerölinjen fram och tillbaka till Åland. Vi lekte i Alfons lekrum, dansade i klubben, köpte godis och öl i taxfree och åt buffé. Två buffér samma dag var väl inte så smart... men gott!  På vägen hem somnade båda tjejerna i bilen och vi var hemma kl 21.

Igår jobbade Dennis dagpass. Jag ägnade dagen åt disk, tvätt, byte av sängkläder och plock i lägeheten. På eftermiddagen var jag och tjejerna ute i snön och testade längdskidorna de fick i julklapp. Nelly var duktig och tog sig framåt i ganska rask takt. Hanna tog sig också framåt, men väldigt långsamt och utan hjälp av stavarna.

Idag fick Dennis sova. Tjejerna började inte på förskolan förrän kl 11 och jag jobbade 12-20.15. Emma hämtade barnen och Dennis jobbar nattpass nu.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0