Bowling

I söndags var vi återigen lediga, tre dagar i rad! Det är inte ofta det händer. Efter lunch åkte Dennis och Nelly till Allianshallen för att titta på innebandy. när de kom tillbaka åkte hela familjen iväg och hämtade upp Julia. Tillsammans med henne skulle vi bowla och äta på restaurang, vilket var vår julklapp till henne. Emilia får följa med en annan gång då hon var hemma med öroninflammation. Dennis, Nelly och Julia hann med att spela 2 serier var. Nelly, som aldrig spelat förut, hade ett litet staket för rännan så hon fick ihop en del poäng genom att rulla iväg klotet med båda händerna. Ca 60 resp 80 poäng blev det för henne. Julia spelade utan staket och fick ihop ca 50 poäng. Jag och Hanna satt och hejade på dem. Efteråt gick vi till Java där vi åt asiatisk buffé. De har en mongolisk buffé där man tar råa livsmedel och ger tallriken till kocken som tillagar maten på ett stekbord. Mätta blev vi!

Igår hade jag tagit ledigt från jobbet då förskolan var stängd för planeringsdag. Dennis jobbade dagpass. På eftermiddagen åkte vi tjejer hem till Petra, William och Inez för att leka och fika. På kvällen åkte jag till gymmet och sprang på löparbandet.

Stackars Hanna lyckades välta en av sina små stolar på sin tå, den blev på en gång alldeles blå vid nagelbandet. Dessutom ramlade hon och skrapade knät igår. Hon har de senaste tre nätterna hostat väldigt mycket.

Nelly har svårt att låta bli sina naglar. Hon lyckas pilla och dra på dem så att nästan hela nageln följer med. Hon har just nu plåster på flera fingrar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0