Bowling & jobbhelg

Natten till fredag drabbades Hanna av en släng magsjuka, men när hon vaknade på morgonen mådde hon som vanligt igen. Men barnen fick ändå stanna hemma från förskolan båda två. Jag var ledig, men hade tänkt ägna dagen åt jobbsök som får bli en annan dag istället. Dennis sov en stund efter sitt nattpass. Efter lunch kom Gert hit för att hämta Dennis och barnen för resa till Hedemora. Vår bil har fortfarande körförbud och den tidigare ägaren verkar inte vilja betala skatteräkningen, så vi får se hur länge den får stå still. Vår gamla bil såldes förra helgen, så vi får köra kollektivt istället.

När resten av familjen åkt iväg så tog jag bussen in till stan för att möta Emilia. Hon och jag åkte till Fyrishov för att bowla en timme, vilket var hennes julklapp från oss. Vi kom lite tidigare så vi hann bowla fyra serier vardera. Jag är ingen mästerbowlare, mitt mål brukar vara att få över 100 poäng. I första serien fick jag 116 poöng, men i de övriga serierna låg jag strax under 100 poäng. Efteråt åt vi mongolisk buffé på Java innan jag tog bussen hem.

I lördags jobbade jag 8-16. Sedan tog jag bussen till City Gross och handlade lite. Jag tog en promenad hem därifrån med min matkasse. Väl hemma la jag mig i ett varmt bad.

Dennis och Nelly åkte i lördags till Romme för att åka slalom. Förra året åkte de en gång och detta var första för detta år. Vi har fått låna utrustning från Bosses barn och ska nog även få köpa den. Till utrustningen hörde en sele så att Dennis kan styra och bromsa henne.

Igår jobbade jag 10-17. Efter jobbet tog jag bussen till Gränby och tränade i 45 min på löparbandet. Sedan tog jag bussen tillbaka till stan och mötte upp min familj vid tåget. Vi tog bussen hem till lägenheten och var hemma 20.35.

I morse åkte Dennis iväg till Ljusdal på tvådagars halkkörningsutbildning med jobbet. Jag lämnade barnen på förskolan och jobbade 11.30-20. Emma hämtade barnen från förskolan och stannade tills jag kom hem.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0