Bilköp

Igår fick jag sova ut och jobbade sedan 11.30-20. Dennis och barnen åkte tillsammans med Mona och Gert till Arboga. Där skulle deras hund klippas. Sedan åkte de vidare till Norrköping. Där skulle Dennis titta på en ny bil. Han godkände den och vi är nu ägare till en Volvo V70 2,4 D. Det är en kombibil med helskinnsklädsel från 2008 som körs på diesel. Så nu ska vi snart ta och sälja vår VW Passat kombi från 2003. De var sedan hemma vid samma tid som mig på kvällen efter att ha tillbringat många timmar i bilen. 

Idag jobbade Dennis dagpass. Jag lämnade barnen på förskolan och gick hem för att städa och maila med arbetsförmedlingen (det börjar bli dags att upprätta ny handlingsplan). Jag hämtade barnen lite tidigare än jag tänkt då vi fick besök av Ellen, Klara och Irma. Vi åt mellanmål tillsammans och lekte en stund. På kvällen har jag nu träna på gymmet. Idag kände jag mig mycket piggare än förra gången och lyckades på löparbandet förbränna 486 kcal på 50 minuter.

Dennis har nu kört ut vespan till garaget igen då det förväntas bli minusgrader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0