Böcker

"Men vi knullar ju ändå inte" heter en bok skriven av Ann Söderlund som jag läste för en tid sedan. Det är en bok om den svåra konsten att leva tillsammans. Hon delar med sig av dråpliga händelser och familjesemestrar. Den är rolig och skojig, men jag tyckte att hennes språk var lite svårt att läsa. Ibland var jag tvungen att läsa om vissa meningar för att hänga med i snacket. Därför var det inte lika beroendeframkallande att läsa denna bok som det brukar vara med andra böcker.

Med mig till Egypten hade jag en bok som heter "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" skriven av Lucy Dillon. En romantisk dramakomedi som blivit av med jobbet, lägenheten och sin älskade. I samma veva ärver hon sin mosters tillgångar; ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar. Det är en härlig feel-goodroman.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0