30-årsfest i Luleå

I onsdags var jag ledig. Dennis fick sovmorgon då han skulle jobba natt. Även denna dag ägnades åt tvätt och upppackning och handling och posten och allt annat som måste tas igen. På eftermiddagen kom Emilia hit och lekte.

I torsdags jobbade jag 10.30-20.15. Innan jobbet hann jag med att köpa nya solglasögon, då Hanna hade lyckats bryta sönder mina under slutet av semesterresan. När jag kom hem var det packning som återigen gällde då ny resa stundade.

I fredags bar det av mot Luleå. Vi åkte hemifrån kl 9.30 och planet lyfte från Arlanda kl 12.20 med Norwegian. Förutom vår familj så åkte även min mamma med. Min yngsta bror Marcus hade åkt dagen innan tillsammans med Magnus kompisar för att kidnappa honom till födelsedagsfirande. När vi kom fram åkte vi taxi till Elite Stadshotell i Luleå. Vi hälsade sedan på hemma hos Magnus, Ulrika och Ludvig där vi bjöds på fika och tårta. Tyvärr blev Nelly illamående och kräktes, så hon och min mamma gick tillbaka till hotellet. När vi andra kom tillbaka så mådde hon bättre och det blev pizzamiddag på restaurang Corner i närheten. Jag och barnen gick sedan och la oss, medan Dennis gick tillbaka till grabbarna för att partaja. Han mådde inte så bra dagen efter...

När vi vaknat på lördagsmorgonen åt jag, mamma och barnen frukostbuffé. Vi gick sedan på stan en stund och hälsade på hemma hos Mange. Vi gick tillbaka till stan för att köpa skor till mamma och lördagsgodis till barnen. Kl 13.30 mötte Dennis upp oss och vi fick i oss lunch på stan. Sedan gjorde vi oss iordning för kvällens 30-årsfest med tema 80-tal. Mamma och barnen följde med på festen en liten stund och gick sedan tillbaka till hotellet, medan vi fortsatte att festa. Kl 23 fick jag med mig Dennis tillbaka till hotellet för välbehövlig sömn.

I söndags åt vi alla frukostbuffé och hälsade på hos Mange en stund. Då hade även Ludvig kommit hem från barnvakten. Efter lunch på en kinarestaurang så tog vi flygbussen till planet (mamma blir kvar några dagar till i Luleå). Vi landade i Uppsala vi femtiden och köpte med oss McDonaldsmat hem. När barnen hade somnat åkte jag till gymmet för att springa lite. Det behövdes och motivationen var på topp efter mer än en månads uppehåll pga förkylning/semester/tidsbrist.