Jobbhelg

I fredags var det uppstigning tidigt. Dennis jobbade dagpass och jag cyklade till jobbet för att arbeta 8-16. När jag hämtat barnen på förskolan så hann vi knappt hem innan vi fick besök. Mamma och Mats kom hit med sin övernattningspackning. Vi lagade fläskfilé och potatisgratäng till middag.

Igår var det återigen uppstigning tidigt. Dennis jobbade dagpass och jag arbetade 8-15. Under tiden åkte mamma och Mats med tjejerna till Gränby Centrum för lite shopping, och ett besök i lekparken hanns med medan Hanna sov. När jag kom hem lagades snittar och orientaliska räkor, och sedan kex och ost med goda viner.

I morse vaknade jag 7.45, fem minuter innan Hanna vaknade! Och en timme innan Nelly vaknade! Dennis hade ytterligare ett dagpass och jag tog bussen till jobbet för att arbeta 10-17. Två grader var det ute när jag åkte..! Barnen var hemma och lekte hela dagen med mormor och morfar. De stekte pannkaka till lunch och när vi kom hem stod det lax, potatis och sås på bordet.

Nu är jobbiga arbetsveckan över, 50 timmar blev det både för mig och för Dennis. Nästa vecka hoppas jag blir lite lugnare. Det börjar en ny tjej på mitt jobb imorgon, så när hon har tränat klart så återgår jag till mitt ordinarie schema på 22 timmar per vecka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0