Invigning av lekstuga

I fredags var det tidig uppstigning. Jag lämnade barnen på förskolan kl 7 och åkte till jobbet för att arbeta 8-13. Dennis kom hem efter ett nattpass och sov ett par timmar. Medan jag packade i ordning för helgresa så hämtade Dennis barnen. Vi satte oss i bilen och for mot Hedemora. Väl framme där så stannade vi vid Monas hårsalong och hela familjen blev friserade.

I lördags morse fick jag äntligen ligga kvar i sängen och sova. Det var 20 dagar sedan som jag inte behövde gå upp till jobb eller med barn på morgonen. När jag steg upp klockan 11 hade Dennis och barnen åkt iväg till kusin Klara som hade 4-årskalas. Jag tog en dusch och promenerade sedan dit, ca 1,5 km. Kalaset vär då slut och Hanna var trött. Jag la henne i vagnen och promenerade tillbaka i strålande höstväder.

Efter lunchen åkte jag och tjejerna till Skogsbo för att hälsa på Siv, Tommy och Niklas. Där var även min mormor och Karlskogafamiljen på besök; Ullis, Ari, Alexander, Adam, Anton, Albin och Tuva. Vi fikade och lekte en stund innan det var dags att åka tillbaka till Hedemora och inta middag. Under tiden vi varit borta så hade Dennis gått igenom garderober fulla med leksaker från hans barndom. En kasse med grejer fick följa med till Uppsala.

Även i söndags var jag ledig. Tänk att det är fyra veckor sedan som jag var ledig två dagar i rad! Denna morgon var det Dennis tur att ligga kvar i sängen. Jag och tjejerna åt frukost och åkte sedan hem till Kattis och Hedvig som nu köpt hus i Hedemora. Vi lekte i deras lekpark en stund.

På eftermiddagen var det dags att inviga lekstugan som farmor och farfar har renoverat under sommaren. Joel, Klara, Nelly och Hanna fick fika och ha disco inne i lekstugan. I brevlådan låg det även små godispåsar. Dennis passade på att städa ur bilen, det behövdes. När kvällen kom packade vi in oss i bilen och återvände till Uppsala.

Idag har jag jobbat 7-15. Dennis har lagat våran kran i köket som stått och smådroppat i ett par veckor. Han har även hunnit med att täcka över våra altanmöbler inför vintern. Nelly har lekt med Emilia och vi gick sedan till bokbussen.

















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0