Höstmarknad

I måndags gick jag upp med barnen och lämnade dem på förskolan. Jag tog bussen till jobbet och arbetade 10.30-19.30 och sedan blev det en promenad hem. Dennis åkte till båten för att ta upp den ur vattnet inför vintern.

I tisdags var jag äntligen ledig, medan Dennis jobbade ett extrapass. Barnen var på förskolan medan jag sov ett par timmar till för att försöka ta igen massa sömn. När jag vaknade så strålade solen och termometern visade nio grader. Jag kunde inte motstå en promenad, så jag tog på mig fleecejacka och vantar och gick in till stan där jag tog en sväng på höstmarknaden på Vaksala Torg. Jag hittade en svart handväska i lagom storlek som jag köpte till mig själv. Jag tog bussen hem och hämtade barnen för att sedan åka vidare till Nellys gymnastiklektion. Medan hon aktiverade sig så var jag och Hanna utanför skolan och lekte i lekparken. Emilias mamma Helena satt i omklädningsrummet och läste utifall tjejerna ville något.

Igår gick hela familjen upp tidigt. Dennis jobbade dagpass och jag arbetade 8-17. Jag skulle egentligen ha jobbat ett senare pass så det var Emma som hämtade barnen på förskolan. Jag kom hem vid sextiden och kunde lösa av henne.

Natten till idag har Hanna sovit oroligt och vaknat ofta. Kl 7 tyckte hon att det var dags att gå upp, medan Nelly sov till 8.30. Dennis fick ligga kvar ett par timmar till i sängen då han ska jobba nattpass. Efter att ha lagat lunch så tog jag bussen till jobbet och arbetade 13-20.15. Dennis lämnade barnen på förskolan kl 15! Det var första gången vi lämnade dem så sent på dagen, måste ha känts konstigt. När förskolan stängde kom Emma och hämtade dem. När jag kom hem vid niotiden så sov båda barnen.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0