Däckbyte & älg


Igår skulle Dennis ha jobbat natt så egentligen var det han som skulle ha sovmorgon. Men eftersom jag skulle ut på vägarna och köra så fick jag ligga kvar i sängen en timme extra. Hanna vaknade med snorig näsa. När jag kom upp packade vi ihop oss och åkte till IKEA för att äta lunch. Jag och barnen åkte vidare mot Hedemora medan Dennis fick åka hem och vila innan arbetspasset. När vi kom fram till Dalarna fikade vi på café tillsammans med Jimmie, Joel, Klara och Gert. Nelly lekte sedan en stund hemma hos Joel och Klara. Under tiden åkte jag till däckfirman så vi fick våra vinterdäck ditsatta istället.

Jag lämnade barnen hos Mona och Gert och åkte ensam tillbaka till Uppsala. Strax innan Sala blev jag stillastående i bilkö. Jag såg två bilar som stod och blinkade lite längre fram, men inga blåljus. Efter ca fem minuter började vi sakta åka framåt. Då åker jag förbi en älg som ligger helt stilla på marken!!! En av bilarna har kört på älgen! Jag stod som sjätte eller sjunde bil i bilkön, så hade jag kommit några sekunder tidigare så hade det varit jag som kört på den... Efter några minuters körande mötte jag två ambulanser. Hoppas det gick bra för de drabbade!

Idag har jag arbetat 8-15. Barnen hade på förmiddagen varit i Avesta badhus och plaskat och busat. Sedan blev de hitskjutsade till Dennis som sovit efter sitt nattpass. När jag kom hem åkte vi till City Gross och köpte lördagsgodis. Dennis åkte till jobbet för ett till nattpass.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0