Sjukstuga

I söndags arbetade jag 10-17. När jag slutade så väntade Dennis och barnen i bilen utanför jobbet. Dennis skulle börja jobba 17.30 så jag satte barnen i vagnen och vi tog bussen hem, medan Dennis tog bilen till jobbet. Även denna dag hade Nelly feber så de hade bara varit hemma och tagit det lugnt hela dagen.

I måndags skulle jag ha börjat jobba kl 11.30, men eftersom Nelly varit febrig och Dennis hade jobbat natt så stannade jag hemma en stund. Hanna fick gå till förskolan så att jag och Nelly kunde ta det lungt och vila, hon var dock feberfri denna dag. När Dennis vaknat så åkte jag till jobbet och arbetade 15-20. Jag promenerade hem.

I tisdags hade jag ställt klockan på 6. Jag skulle jobba extrapass 8-14.30. Kl 6.15 vaknade Hanna och jag kunde känna hennes varma kropp genom pyamasen. Eftersom Dennis skulle åka på tredagarskurs till Rättvik så fick jag stanna hemma och vabba. Nelly lämnade vi på förskolan så hon fick leka av sig lite medan jag och Hanna la oss och sov. När vi hämtat Nelly så åkte vi iväg till gymnastiklektionen. Emilias mamma Helena stannade i omklädningsrummet medan jag och Hanna åkte iväg en stund med bilen så att hon skulle slippa vara bland alla andra människor i gymnastikhallen. Denna dag sov Hanna tre gånger istället för en gång, temperaturen var som högst 40 grader.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0