Potträning

I onsdags vara Hanna feberfri igen, men det blev ingen förskola då man bör vara hemma 24 timmar extra. Jag såg i hennes mun att hon fått två nya tänder, så det kan ju vara förklaringen till hennes kortvariga febertopp. Förra veckan såg jag tand nummer 9, och dessa nya var nr 10 och 11. Nelly fick ju resevaccin förra veckan och det kanske var orsaken till hennes feber. Jag skulle ha jobbat, men var hemma med Hanna.

Igår lämnade jag barnen på förskolan kl 11. Hanna vaknade redan 6.25 så det var en lååång morgon. Båda barnen var på bråkhumör och vi hann med många tårar och mycket gnäll. Jag jobbade 12-21.15. Vi hade öppet en timme längre än normalt då det var tjejkväll i alla citybutiker. Emma hämtade barnen och Dennis kom hem från kursen vid kl 20.

Idag har Dennis jobbat dagpass. Jag lämnade barnen på förskolan och gick hem för att ta igen lite sömn. Sedan hann jag med att söka en del jobb och ringa arbetsförmedlingen för en lägesrapportering. När jag hämtat barnen så åkte vi till Coop och handlade fredagsmys.

Nu har Hanna kissat på pottan vid ett tillfälle! Hon sitter där ibland, först säger hon ksssssss, men sedan har hon inte ro att sitta still längre...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0