Kyckling i lergryta

I lördags jobbade Dennis dagpass igen. Jag och tjejerna fick besök på förmiddagen av Anneli, Sebastian och William. Vi lekte och åt lunch tillsammans. Resten av dagen var vi hemma och gjorde ingenting, förutom att äta godis. Till middag tog jag fram lergrytan igen och denna gång blev det en kycklingrätt. Jag la skivad potatis tillsammans med skivad lök och salt i botten. Ovanpå la jag kycklingen som jag delat i två halvor. Jag hällde över lite vitt vin och citronsaft, la bladspenat runt om och kryddade med rosmarin. Efter en och en halv timme var den klar. Tyvärr blir det inte så mycket mat eftersom det rensas bort en hel del ben. Nästa gång blir det en köttbit som tillagas.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0