Middagsbjudningar

I torsdags var jag ledig, då passade Dennis på att jobba ett extra dygnspass i Stockholm. Nelly lämnade jag på förskolan och la mig sedan i sängen med Hanna. Hon hade varit vaken en del på natten så vi var lika trötta båda två. Efter förskola och mellis så tog vi en promenad till Coop för att lämna in ett paket. Därifrån åkte vi sedan buss hem till Petra och hennes William och Inez. Vi blev bjudna på pastasallad med räkor samt pannkakor med banan och äppelmos. På kvällen tog vi bussen hemåt igen.

Igår morse kom Dennis hem för att lägga sig och sova. Jag och tjejerna åkte till öppna förskolan. På eftermiddagen åkte Dennis och Nelly hem till Bosse och lekte med hans Ella, medan jag och Hanna städade och lagade mat. På kvällen kom Bosse, Sanna, Love och Ella hit och vi bjöd då på tacogratäng och till efterrätt lovely muffins.

Idag var det dags för jobb igen, 8-15. Jag åkte buss dit och promenerade hem. Efter middagen satt vi en stund på Maries och Stefans altan och drack ett glas vin och dooleys. Tjejerna lekte med Edvin och Adrian ute på gräsmattan. Dennis och Stefan drog vidare in till stan för att gå på hårdrocksklubb. Jag har nu äntligen fått båda tjejerna i säng efter att de har varit ute i soligt väder hela dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0