Kalas

Igår åkte Dennis iväg på kryssning med sin arbetsgrupp. Jag och tjejerna var bjudna på kalas hos grannkillen Anton som fyllde 6 år. Vi gick dit på eftermiddagen och fikade och lekte. Sedan gick vi hem och tog ett bad alla tre. Under tre timmar på kvällen satt jag och sorterade papper från hela min högskoletid. Nio papperskassar har nu blivit fem istället, men jag borde kasta ännu mer... Jag har även några kartonger med porslin och prydnader som ska säljas på loppis.

Idag passade jag på att sova en stund med Hanna på förmiddagen. På eftermiddagen har Nelly lekt med Klara medan jag och Hanna pratade med mamma Ellen och lillasyster Irma. Dennis kom hem vid sextiden.

I måndags lånade vi en bok på bokbussen som innehåller tecknade bilder på djur på en bondgård. De senaste dagarna har Hanna väligt många gånger kommit gående med boken i handen och gett den till mig. Sen sätter hon sig i mitt knä och vill att jag läser. Jag härmar djuren, men än så länge kommer inga djurläten från hennes mun. Möjligtvis låter hon som en ko när hon blåser ut luft så läpparna brummar... Nu kan hon även blåsa i både blockflöjten och munspelet så att det kommer ljud, då blir hon jätteglad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0