Hanna 1 år

Ja, tänk att det (igår) gått ett helt år sedan vår underbara lilla tös kom till världen!

Jag jobbade igår kl 7-17 och tog bussen fram och tillbaka. Dennis och Hanna åkte till BVC för ettårskontroll. Två vaccinationssprutor och hälsoundersökning stod på schemat. Hanna väger nu 9 330 g och är 77 cm lång. (Nelly vägde vid sin ettårsdag 8 700 g och var 75 cm) Dennis tyckte inte att det var roligt att följa med när sprutor skulle tas. Konstigt nog, då han ger andra sprutor hur lätt som helst, men det är skillnad...

På eftermiddagen var Nelly hemma hos Klara och lekte. När jag kom hem så åkte Dennis iväg till Stockholm för att jobba en extra natt. Jag och tjejerna gick direkt till bokbussen för att låna böcker.

I morse lämnade jag Nelly på förskolan och gick sedan hem och sov en stund tillsammans med Hanna. Dennis fick övertid på jobbet, men även han kom hem och sov till slut. På eftermiddagen åkte vi runt och kikade i elektronikaffärer då Dennis har tänkt köpa en iphonedocka för att kunna lyssna på musik.

På kvällen fick vi middagsgäster. Olle, Emila och Julia kom för att fira Hanna. Vi bjöd på lasagnette med morotssallad. Till efterrätt blev det tårta som jag gjort av vanlig tårtbotten, passions- och mangomousse, chokladmousse, krossad ananas, grädde och violströssel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0