Bio

Igår var jag ledig. Dennis fick sovmorgon efter sin partynatt. Jag och tjejerna tog en promenad till IKEA för att äta frukost. Hanna ville inte somna i vagnen på vägen dit, så därför blev det att vi promenerade även hemåt (istället för att ta bussen).

Efter lunch satt vi och funderade på vad vi skulle hitta på. Jag kollade upp bioprogrammet på datorn och såg att det skulle börja en barnfilm en timme senare. Så vi tog bilen in till stan där jag och Nelly köpte popcorn och var på bio. Vi såg Var inte rädd långa farbrorn. Den handlar om Lilla Anna och Långa Farbrorn som tittar på fem korta filmer om Spöket Laban. Efter 43 minuter var filmen slut och vi mötte upp Dennis och Hanna. De hade tagit en fika på stan under tiden.

Nelly lekte sedan en stund hemma hos Klara medan jag åkte iväg och hämtade thaimat till middag. När barnen somnat på kvällen så tog jag en promenad på 40 minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0