Bad

I måndags lämnade jag Nelly på förskolan. Jag väckte Dennis 9.30 för att jag skulle kunna åka till jobbet. Jag åkte buss dit och jobbade 10.30-19.30. Jag promenerade hem.

När Dennis hämtade Nelly så stannade han kvar på förskolan för att ha utvecklingssamtal. Även Nelly fick vara med på mötet. Läraren och Nelly berättade vad som är roligt på förskolan och visade bilder på vad de brukar göra. Nelly gillar att packa dockvagnen full med saker, göra halsband och spela spel.

Igår var jag ledig och fick sovmorgon. När jag vaknat vid 10 så åkte jag och Hanna till Gränby för att luncha med Louise och hennes Maja på wokrestaurang. Dennis åkte hem till Karlis på fika.

På eftermiddagen åkte hela familjen till Fyrishov för att bada. Hanna somnade i bilen på vägen dit, så jag satt kvar en stund i bilen medan Dennis och Nelly gick före in och började bada. Efter en halvtimme väckte jag Hanna och vi gjorde i ordning oss för vattenlek. Det finns en liten bassäng som ibland är öppen för små barn, i den är det 35 grader. Hanna var lite rädd i början, hon som älskar att bada. Men det var nog för att hon var nyvaken. Efter en stund så skrattade och plaskade hon.

Väl hemma igen på kvällen så stekte vi kött och gjorde broccolimos. Jag mixade kokt broccoli och blandade med lite philadephiaost och grädde samt salt. Till det serverades coleslaw, sparris och fetaostsallad. När barnen somnat åkte jag och storhandlade.

Idag var det jobbpasset 10.30-19.30 igen. Jag cyklade fram och tillbaka. Dennis och barnen har bara varit hemma och lekt.


Woklunch. Kyckling basilika med ris




Köttmiddag på nya bruna tallrikar




Trött Hanna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0