Tand nr 3

Igår hade Dennis jobbat nattpass och stannade kvar på jobbet för att sova några timmar extra. Jag och tjejerna tog en promenad till IKEA och åt frukost där. Vi var in en sväng på Babyland (köpte parasoll till vagnen och sparkskydd till bilen), leksaksaffären, apoteket (hämtade ut hostmediciner till barnen) och Coop (hämtade paket från Ellos och köpte lördagsgodis).

När vi kom hem åt vi lunch och väntade på Dennis. När han anlände så åkte han och Nelly iväg till Hedemora. Dennis skulle på fest i en stuga i Fagersta, medan Nelly skulle få sova hos sin farmor och farfar. Jag skulle tro att hon även leker med sina kusiner en hel del. 

Jag och Hanna tog en promenad som slutade med att jag köpte med mig mat hem, orkade inte laga något åt mig själv. Hanna har varit gnällig de senaste dagarna och har blivit ledsen utan anledning ibland. Nu kan man dock se en liten vit prick bredvisdde två tänderna hon har i nederkäken! I övre delen av munnen finns det ännu inga tecken på några tänder alls. Så jag ägnade eftermiddagen till att försöka roa lilltjejen så gott jag kunde. Det är inte lätt att hinna göra något annat än ha full uppmärksamhet på henne. Hon gillar att hitta på hyss och vill gärna stoppa allt hon hittar i munnen, till exempel småsten och pärlor. Och man får inte gå in i ett annat rum, då blir hon ledsen direkt. Men om man busar med henne så är hon jätteglad och tjuter av skratt. Vi hann även med att bada tillsammans.

När Hanna somnat så tittade jag på en film som jag spelat in från TV. The Queen hette den och var från 2006. En stillsam och tänkvärd film om det brittiska kungahuset och premiärministern under perioden från prinsessan Dianas död fram till hennes begravning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0