Nattgäster

Igår eftermiddag kom Dennis kusin Ida och hennes sambo Joakim hit till Uppsala. De skulle på konsert på kvällen och fick sova hos oss. Dennis sov på soffan (han skulle upp och jobba i morse) och småtjejerna sov hos mig i stora sängen. Gästerna fick ta Nellys rum.

Hanna vaknade kl 6.20, men jag lyckades få henne att somna om efter en liten stund. Nelly vaknade kl 6.40 och ville gå på toaletten. Hon var väldigt varm och termometern visade 39,8 grader. Vi la oss i sängen igen och hon somnade om efter en liten stund. Kl 7.20 vaknade Hanna och denna gång gick det inte att söva henne. Men vi kunde ligga kvar i sängen tills Nelly vaknade kl 8.30. Då mådde hon bättre och var piggare.

Efter lunch hade vi det väldigt tråkigt och jag kände att vi behövde lite luft. Och köpa lite mjölk och fil. Så vi tog bussen till affären och åt mellanmål på McDonalds. Där hade vi stämt träff med Jenny, Samuel och lilla Max som hade vägarna förbi Uppsala. Nu på kvällen var Nelly varm igen och somnade i min famn i soffan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0